Studie autobusového nádraží v Kladně

Studie autobusáku nevznikla na ničí zadání. Udělal jsem ji z vlastního popudu v rámci projektu "Městské zásahy Kladno 2013".
Na začátku byla ambice zkultivovat kladenské autobusové nádraží, které tak důvěrně znám.
Jak ale zkultivovat vyasfaltovanou plochu přes 1ha, která je dnes díky nevhodnému řešení potřebná pro pojíždění autobusů k jednotlivým nástupištím řazených v dlouhých řadách?

Původní představa, že by stačilo oživit nástupiště lavičkami, novými staničníky a výraznými barvami vzalo rychle za své. Myslím, že změna kladenského autobusáku musí být o dost hlubší.
Výsledkem je nikoli drobný, ale ambiciózní "městský zásah" - stavba parkhausu s autobusovým nádražím umístěným v přízemí a krytém nadzemními podlažími s kapacitou parkování 176 osobních vozidel. Návrh sleduje především tyto cíle:

- redukce vyasfaltovaných ploch současného nádraží
- ušetřené plochy využité pro zeleň a navázat na předešlé využití místa (bývalý park)
- vyřešit parkování v centru města stavbou parkhausu pro krátké i dlouhodobé parkování aut
- doplnit uliční frontu při ul.Dukelských hrdinů
- vytvořit pěší koridor mezi divadelním parkem, nádražím k Lidlu


Kapacity:
a/ nádraží - 2x výstupní zastávka /situované v ocelovém přístřešku dnešního nádraží jako stopa doby předešlé/
- 10x nástupní zastávka /5 ostrůvků po 2 nástupištích/
- 5x odstavná stání pro autobusy /předpoklad, že většina busů se hned po příjezdu řadí na nástupiště/
b/ veřejné toalety, čekárna, info, zázemí řidičů ...
c /parkhaus - 2x88 = 176 stání pro osobní automobily
d/ zeleň - 3.300m2 nově vzniklých zelených ploch


dnešní stav

navrhovaný stav

nadhled od severozápadu

nadhled od severovýchodu

půdorys v úrovni nástupišť

půdorys v úrovni parkhausu

řez příčný, řez podélný



Studie byla prezentována na výstavě "Městské zásahy Kladno 2013" formou plakátu. Náhled zde...