Studie autobusáku nevznikla na ničí
zadání. Udělal jsem ji z vlastního popudu v rámci projektu
"Městské zásahy Kladno 2013".
Na začátku byla ambice zkultivovat kladenské autobusové nádraží, které tak důvěrně znám.
Na začátku byla ambice zkultivovat kladenské autobusové nádraží, které tak důvěrně znám.
Jak ale zkultivovat vyasfaltovanou
plochu přes 1ha, která je dnes díky nevhodnému řešení potřebná
pro pojíždění autobusů k jednotlivým nástupištím řazených
v dlouhých řadách?
Původní představa, že by stačilo
oživit nástupiště lavičkami, novými staničníky a výraznými
barvami vzalo rychle za své. Myslím, že změna kladenského
autobusáku musí být o dost hlubší.
Výsledkem je nikoli drobný, ale
ambiciózní "městský zásah" - stavba parkhausu s
autobusovým nádražím umístěným v přízemí a krytém
nadzemními podlažími s kapacitou parkování 176 osobních
vozidel. Návrh sleduje především tyto cíle:
- redukce vyasfaltovaných ploch
současného nádraží
- ušetřené plochy využité pro
zeleň a navázat na předešlé využití místa (bývalý park)
- vyřešit parkování v centru města
stavbou parkhausu pro krátké i dlouhodobé parkování aut
- doplnit uliční frontu při
ul.Dukelských hrdinů
- vytvořit pěší koridor mezi
divadelním parkem, nádražím k Lidlu
Kapacity:
a/ nádraží - 2x výstupní zastávka
/situované v ocelovém přístřešku dnešního nádraží jako
stopa doby předešlé/
- 10x nástupní
zastávka /5 ostrůvků po 2 nástupištích/
- 5x odstavná stání
pro autobusy /předpoklad, že většina busů se hned po příjezdu
řadí na nástupiště/
b/ veřejné toalety, čekárna, info,
zázemí řidičů ...
c /parkhaus - 2x88 = 176 stání pro
osobní automobily
d/ zeleň - 3.300m2 nově vzniklých
zelených ploch
dnešní stav |
navrhovaný stav |
nadhled od severozápadu |
nadhled od severovýchodu |
půdorys v úrovni nástupišť |
půdorys v úrovni parkhausu |
řez příčný, řez podélný |
Studie byla prezentována na výstavě "Městské zásahy Kladno 2013" formou plakátu. Náhled zde...